LES SIRÈNES
Ženský komorný zbor Les Sirènes založil dirigent Lukáš Kunst v roku 2018 pri nemocnici a kláštore Milosrdní bratia a od roku 2019 zbor funguje ako samostatné teleso. Repertoár telesa je mimoriadne rozsiahly a zahŕňa všetky druhy a žánre – jeho veľkú časť tvorí slovenská a česká hudba (Suchoň, Hrušovský, Špilák, Dvořák, Martinů, Eben, Janáček atď.), klasický zborový repertoár, ale aj muzikálová a populárna tvorba. Zbor si zakladá na kvalitnej interpretácii, vynikajúcej hlasovej kultúre, intonačnej a rytmickej precíznosti s veľkou dávkou muzikality. Spoľahlivo to dokazuje skutočnosť, že Les Sirènes sa úspešne zúčastňujú na medzinárodných zborových súťažiach – zlaté pásmo a víťazstvo vo svojej kategórii získal zbor v roku 2018 na medzinárodnom zborovom festivale Bratislava Cantat II, v roku 2022 nasledovala zlatá medaila na súťaži Slovakia Cantat, v tom istom roku zlatá medaila na 49. ročníku Svátky písní – International Choir Festival Olomouc s postupom do Grand Prix a v roku 2023 na tej istej medzinárodnej súťaži dve zlaté medaily. V júli 2023 a 2024 si teleso prinieslo taktiež zlatú medailu z World Peace Choral Festival vo Viedni a v roku 2024 získalo dve zlaté ocenenia na Bratislava Spring Music Festival. K nedávnym úspechom sa zaradili dva zlaté diplomy na festivale Cançó Mediterrània v Lloret de Mar a Barcelone 2024, ako aj dva zlaté diplomy a Grand Prix na Bratislava Choir and Orchestra Festival 2025. K najnovším úspechom telesa patria dve zlaté medaily v najvyššej kategórii Grand Prix na European Choir Games & Grand Prix of Nations 2025 v dánskom Aarhuse (Komorné zbory, Folklór so sprievodom) Zbor pravidelne účinkuje s viacerými inštrumentálnymi súbormi ako The Ladies Ensemble či Hilaris Chamber Orchestra, František Báleš ansámbel, The House Band of Les Sirènes, a so sólistami ako Peter Mikuláš, Pavol Kubáň, Jiři Rajniš, Eva Hornyáková, Mária Štúrová, Tatiana Hajzušová, Martin Gyimesi, David Árva, Eva Dovcová a ď.
Les Sirènes is a female chamber choir, established in June 2018. This ensemble was founded from the initiative of the Monastery of the „Milosrdní Bratia“ (Merciful Brothers) in Bratislava, to let young and beautiful women’s voices interpret spiritual music at the occasion of the solemn liturgies. The vision of a choir is a sacred and secular music interpretation and singers are mostly graduates and students of music art schools. In less than two months, the choir has studied and performed two masses (L. Delibes, G. Faurè). First debut concert has been performed in the Paradise garden, part of hospital of the Monastery, at the end of August, and was very well accepted by the audience. Choir presented pieces of French giants as Francis Poulenc, Georges Bizet and Gabriel Fauré, acapella or accompanied by a keyboard and an organ. Les Sirènes is currently preparing for competition and concerts at home and abroad (Austria, Czech Republic, Germany).
LUKÁŠ KUNST
Lukáš Kunst sa venoval spevu najprv v detskom zbore Kantiléna pri Filharmónii Brno, kde účinkoval napr. ako detský sólista v pražskom Rudolfine a Národnom divadle Brno. Následne študoval operný spev u MgA. Ireny Vašíčkovej-Pollini a organ u MgA. Zdeňka Špatku. V štúdiu operného spevu ďalej pokračoval na Cirkevnom konzervatóriu a na Konzervatóriu v Bratislave v triede Mgr. art. Márie Repkovej. Dirigovanie zboru študoval súkromne u Jevgenija Galatenka, Jakuba Kleckera a Blanky Juhaňákovej. Dirigovanie orchestra ďalej študoval na konzervatóriu v Prahe u Jana Pellanta. Od roku 2011 bol druhým zbormajstrom Kantilény pri Filharmónii Brno a umeleckým vedúcim Kantilény – komorný zbor. Následne dirigoval na Novej scéne v Bratislave muzikál Mozart a podieľal sa na hudobnom naštudovaní a dirigovaní koncertov zboru Cirkevného konzervatória v Bratislave. Bol spoluzakladateľom Komornej opery Bratislava, pôsobil aj ako jej hudobný riaditeľ a dirigent. V sezóne 2024/2025 bol zbormajstrom v rámci medzinárodného projektu detského hudobného vzdelávania SUPERAR. Od marca 2025 vedie Detské operné zborové štúdio v Opere Slovenského národného divadla v Bratislave a od novej sezóny 2025/2026 je zároveň dirigentom Operného štúdia Slovenského národného divadla. Je zakladateľom, umeleckým vedúcim a zbormajstrom ženského zboru Les Sirènes, detských zborov Sirénčatá a Sirénčiatka a pod jeho umeleckým vedením pôsobí aj Spevácky zbor mesta Bratislavy. So svojimi zborovými telesami naštudoval a uviedol diela ako Misa a Buenos Aires Martína Palmeriho, Requiem Gabriela Faurého, Stabat Mater Giovanniho Battistu Pergolesiho, Gloria od Antonia Vivaldiho, Omša D dur – Lužanská od Antonína Dvořáka v historickom prevedení, Carmina Burana Carl Orff a ď.

Lukáš Kunst has started his career as a singer in children choir Kantiléna in Brno. Lukáš studied opera singing at State and Church conservatories in Bratislava, took conducting classes in Prague at International conservatory, and consultancy of choir conducting in Bratislava. Currently, Lukáš is a student of a private conservatory PinkHarmony in Zvolen. In 2012, he prepared choir of Bratislava Church conservatory for a musical Mozart, performed in theater Nová Scéna. He collaborated in various music projects with slovak music schools (Hommage a Anna Hrušovská, Kvapka Nádeje, Christmas concert on Bratislava castle), and established Chamber Opera Bratislava in 2014. Over the years, Lukáš cooperated with famous slovak singers as Sisa Sklovská, Terézia Kružliaková, Otakar Klein, Mirka Partlová, Božena Ferancová, Dušan Jarjabek, Ludo Ludha, Jana Bernáthová and many more. In 2016, he introduced his author debut piece, musical-drama performance HOPE in Handlová, with focus on world humanity issues. In June 2018, Lukáš has founded women’s chamber choir Les Sirènes and prepares the ensemble for establishing its position on Slovak music scene.
EVA HORNYÁKOVÁ – hlasová pedagogička
Spev študovala na Konzervatóriu v Košiciach v triede Ľudmily Šomorjaiovej a na VŠMU v Bratislave, najprv u Hany Štolfovej-Bandovej, neskôr u Zlatice Livorovej. Po absolutóriu sa zúčastnila na speváckych kurzoch Petra Dvorského a Zlatice Livorovej. Na Medzinárodnej speváckej súťaži M. Schneidra Trnavského získala v roku 2002 cenu za interpretáciu piesne. V roku 2006 debutovala na doskách Opery SND v postave Grófky v Mozartovej Figarovej svadbe. V tom istom roku sa s úspechom zúčastnila aj na semifinále medzinárodnej súťaže Competizione dell´opera v Drážďanoch. Na scéne v saskej metropole úspešne stvárnila postavu Mimì v Pucciniho opere Bohéma. V roku 2014 túto rolu stvárnila aj v inscenácii Petra Konwitschného na svojej materskej scéne. Ďalšie úspechy zaznamenala ako finalistka na medzinárodnej speváckej súťaži v nemeckom Bayreuthe a na svetovej súťaži Hans-Gabor-Belvedere-Gesangswettbewerb vo Viedni. Stala sa takisto semifinalistkou súťaže Maria Callas Grand Prix 2009 v Aténach. Na scéne Opery SND potom zaujala rolou Mařenky v Smetanovej Predanej neveste. V sezóne 2009/2010 tu s úspechom stvárnila Paminu v Mozartovej Čarovnej flautepod hudobným vedením renomovaného dirigenta Friedricha Haidera. Neskôr sa predstavila aj ako ďalšia významná mozartovská postava – Donna Elvira (Don Giovanni). V inscenácii Gounodovej opery Faust, tiež na doskách SND, stvárnila úlohu Margaréty po boku svetoznámeho Paatu Burchuladzeho. Za túto rolu získala Cenu opernej kritiky Hudobného života za najlepší ženský spevácky výkon sezóny. V milánskej La Scale spievala ako účastníčka svetovej opernej súťaže Placida Dominga Operalia 2010. So svojou profilovou postavou Mimì v Pucciniho Bohéme sa mladá umelkyňa predstavila aj v španielskom meste La Coruña a v Mestskom divadle v Braunschweigu. Na jeseň 2010 spievala Mimì na turné v medzinárodnej produkcii Bohémy v Japonsku. K jej profilovým postavám patria okrem spomínaných aj Micaela v Bizetovej Carmen, Nedda v Leoncavallových Komediantoch, Júlia v Gounodovej opere Romeo a Júlia a mnoho ďalších. Eva Hornyáková často vystupuje na scénach Národného divadla v Prahe, kde doposiaľ s veľkým úspechom stvárnila verdiovské postavy: Violettu v La traviate a Desdemonu v opere Otello po boku legendárneho tenoristu Josého Curu. Z množstva koncertov, na ktorých umelkyňa účinkovala, treba spomenúť interpretáciu sopránových partov v týchto dielach: Dvořákova omša D dur v spolupráci s Rozhlasovým orchestrom v Amsterdame pod taktovkou Serga Bauda (2014), Dvořákovo dielo Stabat Mater v podaní Brnianskej filharmónie pod taktovkou Libora Peška (2014), Brucknerovo Te Deum so Slovenskou filharmóniou a s dirigentom Rastislavom Štúrom (2015), ale aj vystúpenia v Janáčkovom diele Večné evanjelium v Brne, a tiež koncertné turné v Nemecku s Druhou symfóniouGustava Mahlera pod taktovkou Heika Mathiasa Forstera.

ANDREA BÁLEŠOVÁ – korepetítorka
Andrea Bálešová je absolventkou Konzervatória v Žiline (E. Kudjová) a VŠMU v Bratislave (C. Dianovský, I. Černecká), Kráľovského Konzervatóriu v Gente (Daan Vandewalle) a Orpheus Institut Gent Jan Michiels) V r. 2005 ukončila doktorandské štúdium na UK v Bratislave (prof. Stanislav Zamborský). Absolvovala majstrovské kurzy u významných osobností klavírneho umenia. Andrea Bálešová sa venuje sólovej a tiež komornej hudbe. Významné počiny v jej umeleckom zameraní dokumentuje aj
množstvo premiér sólových a komorných skladieb domácich i zahraničných autorov na prestížnych pódiách (Holandsko, Belgicko, Nemecko, Česká republika, Maďarsko, Portugalsko, Rakúsko, Slovensko). Podieľala sa na realizácii mnohých CD nahrávok. Popri umeleckej činnosti sa intenzívne venuje aj realizácii umeleckých a edukačných projektov- je autorkou projektu Students Meet Professionals a festivalu Klavírny maratón. Andrea Bálešová pôsobí ako pedagóg hry na klavíri na Cirkevnom konzervatóriu v Bratislave. Za svoju pedagogickú činnosť získala viacero ocenení (Čestné ocenenie Konferencie biskupov Slovenska,
Cena primátora mesta Bratislavy za úspešnú prácu s mládežou). Andrea Bálešová je vyhľadávanou korepetítorkou, ktorú dokumentuje dlhoročná prax a bohatý spevácky repertoár. Za činnosť v tejto oblasti získala aj ocenenia na medzinárodných súťažiach. Od r. 2019 pôsobí ako korepetítorka Opery SND. Aktívne sa podieľa na projektoch Operného štúdia SND (majstrovské kurzy, komorné koncerty, predstavenia). K významným počinom patrí uvedenie monodrámy Denník Anny Frankovej od Grigorija Frieda (SND, 2020), komornej opery Zuzanka Hraškovie od Jozefa Grešáka (SND, 2021), opery Peter a Lucia od Mira Bázlika (SND, 2022) a Čajkovského Eugena Onegina (SND, 2023). Andrea Bálešová je dvornou klaviristkou zboru Les Sirènes, Sirénčatá a Speváckeho zboru mesta Bratislava, s ktorými pravidelne spolupracuje a podieľa sa na ich koncertných a súťažných vystúpeniach.




















